In het vorige artikel heb je kunnen lezen wat verbeeldingskracht doet (heb je het nog niet gelezen? klik hier

Gedachtengolven

Als mens heb je gedachten en je herkent vast wel het volgende: ratelen van gedachten en ideeën en daarbij heb je soms het gevoel dat helemaal niet stop te kunnen zetten. De gedachten die je hebt, zenden een frequentie uit. Dit kun je vergelijken met de radio. Op een bepaalde zender wordt muziek uitgezonden en als je met je radio op die zender afstemt, dan vang je de deze uitgezonden muziek op. Dit is precies hetzelfde met gedachten. Ook jijzelf hebt een bepaalde frequentie. Hoe hoger de frequentie waar je op zit, hoe beter je je over het algemeen voelt. Hoe lager de frequentie, hoe minder goed je in je vel zit.

Frequentie verhogen

Wanneer je merkt dat je somber of lusteloos bent, of gewoon niet vrolijk, dan kun je op verschillende manieren jouw trillingsniveau weer omhoog halen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld muziek aan te zetten die je heel fijn vindt. En als je ervan houdt, lekker meezingen en meedansen.  Een optie is ook om bijvoorbeeld een geleide meditatie te doen (daar zijn er heel veel van te vinden op youtube of als je het fijn vindt, dan kan ik er eentje naar je toe sturen via de mail. Heb je interesse, mail naar info@svrhypnose.nl)

Autosuggestie en affirmaties

Je kunt ook met autosuggesties en affirmaties je gemoedstoestand veranderen. Zeker wanneer je dit dagelijks doet, heb je hier op de lange termijn veel baat bij. Wat zijn autosuggesties en affirmaties? Het zijn zinnen die in de positieve vorm staan en die klinken alsof je het al hebt. Denk aan: Ik ben gezond, ik voel me blij, ik verdien genoeg geld om alle kosten te dekken en ook leuke dingen te doen, etc. Kijk daarbij naar het positieve. Veel mensen zijn geneigd om te zien wat ze niet hebben, maar wanneer je focus ligt op wat je wel hebt, ga je dat ook meer zien. Zo kun je bijvoorbeeld de zin; Ik wil niet ziek zijn” ombuigen naar “ik ben gezond”. Daarbij geldt ook: Wat je aandacht geeft, dat groeit.

Slaapexperiment

Niet lang geleden was er een uitzending van de dokters van de toekomst op tv. Hierbij werd een experiment gedaan met mensen di over het algemeen niet zo goed slapen. De deelnemers zouden 1 nacht doorbrengen in een kamer waarin gemeten werd hoe goed ze sliepen die nacht. Overdag werd bij de deelnemers een I.Q.test gedaan. Daarna gingen ze de nacht slapen in hun kamer. De deelnemers die goed hadden geslapen, werd verteld dat ze niet zo goed hadden geslapen en de mensen die niet goed hadden geslapen, werd juist gezegd dat ze wel goed hadden geslapen. Na die uitslag gehoord te hebben, moesten de mensen opnieuw de I.Q.test doen. De uitslag hiervan was bijzonder interessant. De slechte slapers waartegen verteld was dat ze goed hadden geslapen, deden de test beter dan de dag daarvoor. De goede slapers waartegen verteld was dat ze slecht hadden geslapen, deden de tetst slechter dan de dag ervoor.

Ook hieruit komt naar voren: wat je gelooft, dat ben je. Als jij gelooft dat je goed slaapt, presteer je beter, voel je je beter. Heb je een keer een nacht slecht geslapen, dan is het echt een goed idee om tegen jezelf te vertellen dat je heel goed geslapen hebt. Vol overtuiging en met alle energie die je tevoorschijn kunt halen. Kijk maar eens of je het verschil merkt.

Wat wil jij aandacht geven?

Wat wil jij aandacht geven? Maak eens een lijstje van wat jij wel wilt en waar je meer aandacht aan zou kunnen geven. Voel wat het met je doet als je eraan denkt hoe het in de toekomst is, als het al helemaal zo is wat je nu zou willen. Ga mee in het gevoel en geloof met hart en ziel dat het naar je toe komt. Laat je maar eens verrassen met wat er allemaal kan!